Ofte stilte spørsmål om kommunal bolig
Er det tillatt å røyke i boligen?
Må jeg forsikre mitt eget innbo?
Jeg ønsker å anskaffe meg hund eller katt
Jeg har ikke mulighet til å stille depositum, hva gjør jeg da?
Hva gjør jeg når jeg skal levere nøklene til leiligheten ved utflytting?
Kan jeg male leiligheten min?
Hvis et lysrør ikke virker, hva gjør jeg?
Hvis lyset er borte så må lysrøret skiftes. Da må også tenneren skiftes samtidig . Her ser du hvordan dette gjøres.
Hvor grundig må jeg rengjøre leiligheten når jeg flytter ut?
Hva gjør jeg hvis det er bråk hos naboen?
Kan jeg bestille større søppeldunk på Sirkula?
Hvor får jeg søppelposer?
Hvor lang oppsigelsestid har jeg?
Hvordan sier jeg opp leieforholdet mitt?
Når du skal flytte må du sende inn en skriftlig oppsigelse enten via post, sende en e-post til post@stange.kommune.no eller ved å ta direkte kontakt med servicesenteret i første etasje på rådhuset som har skjema som kan fylles ut.
Kan jeg søke bostøtte?
Hva skjer når en husleiefaktura sendes til inkasso?
Når en husleiefaktura sendes til inkasso så går det på løpende gebyrer og renter fram til leietakeren betaler. Dette er svært kostbart for den som ikke betaler ved forfall. Hvis beløpet blir stående ubetalt vil det etter hvert bli begjært tvungen fravikelse ved Namsmannen som innebærer at leiligheten blir avlåst (utkastelse).
Hva gjør jeg hvis jeg ikke får betalt husleie ved forfall?
Må jeg ha KID for å betale husleie?
Når er betalingsfristen på husleia?
Er det noen ledige kommunale boliger?
Hvis du ønsker kommunal bolig så må det alltid leveres inn en skriftlig søknad.
Innbyggere søker via Husbanken og fagsystemet KOBO. Kobo er en digital tjeneste utviklet av Husbanken for boligsosialt arbeid. Målet er å gjøre det enklere for boligsøkere å søke kommunal bolig. De får en lettere og raskere søknadsprosess, innsyn i egen sak, trygg behandling av personopplysninger, mer egnet bolig, og bedre oppfølging.
For å logge inn på søknadsskjemaet må du bruke sikker pålogging via ID-porten.