Gjennom covid-perioden har de  to pensjonerte sykepleierne sørget for at du har fått covid-vaksine i Stange. Randi fra januar 2021, og Kari fra sommeren samme år.

- Vi aner ikke hvor mange vaksiner det har blitt, smiler de to pensjonistene.

Men mange er det.

Føler råd

Men fra og med i dag er det slutt. Tilbudet om covid-vaksinering i Stangehallen hadde sin siste dag i dag, onsdag 14. februar.

Stange kommune følger dermed rådene fra FHI, og starter først opp igjen ved eventuelle behov. Det kan bli aktuelt med et nytt tilbud i høst i forbindelse med infleunsavaksinering.

Randi og Kari har også merket betydelig nedgang i antallet besøket etter jul. Kontrasten er stor til da det var som størst pågang med gjerne 600-700 om dagen.

I en periode foregikk vaksineringa på helsestasjonen, men pågangen var så stor at det måtte flyttes til Stangehallen igjen. Men nå er det altså slutt.

Trivdes

De to ble som andre pensjonerte sjukepleiere oppfordret til å melde seg da massevaksineringa starta. De har ikke angret på at de sa ja.

- Det har vært veldig fint. Det er en grei jobb uten for mye ansvar,og vi har fått god oppfølging av kommunen, sier Randi.

Kari mener noe av det fine er at det har vært sosialt.

- Det er jo mange tidligere kollegaer som har møttes igjen her, forteller hun.

Og begge setter pris på at jobben har vært på dagtid.

- En gjør jo det når en jobbet kvelder og helger hele yrkeslivet, smiler de to.