I år er det 45 stolper å finne. Noen vanskeligere enn andre.

Flere måter

Rådgiver for idrett og friluftsliv og  folkehelsekoordinator Marianne Stallvik Kråkmo, forteller at det er noen endringer i hvor du finner stolpene i år. Mens det i fjor var Stange sentrum, Stange vestbygd og Åsbygda, er det i år Stange sentrum, Espa og Ottestad sør-øst.

Stolpejakt i Stange 2024 (PDF, 11MB)

Det er flere måter å registrere på.

• Last ned "Stolpejakten"-appen gratis.
  • Ta med deg kartet ut på stolpejakt og noter bokstavkodene på på stolpene du finner i tabellen av hvert kartutsnitt. Så går du inn på Stolpejakten på nett og registrer kodene du har samlet.
  • Ta med deg kartet ut på stolpejakt noter bokstavkodene og send inn kartbladet til Stange kommune, kultur og fritid, postboks 214, 2336 Stange innen den 1. november.

Stallvik Kråkmo forteller at kartene blir lagt ut en rekke steder. Du kan blant annet få det på biblioteket, i rådhuset, Stngehallen og BUA Stange.

- De ligger der det er naturlige møteplasser, forteller hun.

Populært

Fjorårets stolpejakt slo virkelig an. Stor økning i stolpejakten

I 2023 deltok 4384 personer på stolpejakt i Stange og til sammen var disse innom og registrerte 73 848 stolper. Det var en veldig stor økning fra året før da det var 2978 deltakere

Årets stolpejakt er et samarbeid mellom Stange kommune, Tjukkasgjengen, Espa Turstilag, O-laget Vallset/Stange, Ottestadstien, Mjøsli og Hedmarken Brannvesen. Atlungstad brenneri og NAV Arbeidstreningsgruppe.

Deltakerne er med i trekning av ulike premier som gavekort fra Atlungstad brenneri, Konglehytta eller inngang i Ottestad svømmehall.