Mulighetenes magiske aktivitetshus: muligheter ligger i mennesker og i troen på at tross for livsutfordringer er en god hverdag og mestring mulig og viktig for oss alle. Sammen kan vi få til det utroligste.

Målet er at den enkelte skal finne egne interesser og ressurser, oppleve mestring og livsglede og få troen på egne evner og muligheter. Alle aktivitetene skal understøtte dette og dette er hovedformålet for huset.

Aktivitetshuset har et variert og spennende tilbud. Du kan selv ta kontakt med aktivitetshuset, eller du kan henvende deg via noen du har kontakt med i hjelpeapparatet for øvrig.

Aktivitetshuset:

  • er for mennesker med ulike livsutfordringer - altså for oss alle
  • skal gi muligheten til å bruke dine resursser
  • gir mulighet til vekst og utvikling
  • er et sted for sosialt fellesskap og aktiviteter i ulike former
  • er et sted hvor du også kan bidra som frivillig på mange ulike måter.

Du er hjertelig velkommen!

Aktiviteter

Aktivitetstilbudet utformes i samarbeid mellom innbyggerne, de ansatte og kulturnettverket. Vi har et brukerråd som rådgivende organ i huset. Eksempler på tilbud og muligheter er:

  • Sosialt samvær
  • Fysisk aktivitet
  • Turer og utflukter
  • Kurstilbud
  • Sykkelverksted
  • Hyggekvelder
  • Bruktbutikken "Loppa"
  • Lunsj
  • Kreative aktiviteter
  • Pusterom

Kontakt oss

Du kan selv ta direkte kontakt med oss. Du kan også henvende deg via din fastlege, din kontaktperson i hjelpeapparatet eller via noen du kjenner som bruker oss.

Transport

Aktivitetshuset har tilbud om gratis transport for deg som trenger det for å komme deg til og fra. Ring for transport mellom kl. 08:00-08:30 (tlf 911 65 956 - samme dag som du vil bli hentet). Brukere og ansatte ønsker deg velkommen! 

Brukermedvirkning ser vi som en forutsetning for å tilby gode og relevante tjenester. Akkurat som ellers i Stangehjelpa er vi opptatt av å få høre brukernes innspill, erfaringer, ønsker og tanker knyttet til tilbudet på aktivitetshuset. Brukerrådet er et organ for brukermedvirkning på aktivitetshuset. Meieriet er en kommunal tjeneste. Meieriet er ikke et brukerstyrt tilbud. Ansvaret for driften på generelt nivå og for rammer ligger derfor hos de ansatte/ledelsen for denne tjenesten. Det er viktig å presisere dette fordi en misforståelse kan skape skuffelser og uenigheter rundt hvem som kan bestemme og hva.

  • Brukerrådet skal være et rådgivende organ (ikke beslutningstakende). Det skal legges sort vekt på synspunkter fra brukerrådet. Dette spesielt knyttet til utvikling av tilbudene i aktivitetshuset.
  • Gjennom brukerrådet kan de som bruker aktivitetshuset gi innspill og ønsker knyttet til innholdet og kvaliteten på tilbudet.
  • Brukerrådet skal være en drøftingsarene der brukerne kan fremme ulike saker.
  • Brukerrådet skal sikre at synspunkter fra brukere blir tatt med i utviklingen av tilbudet.

Sammensetningen av brukerrådet må gjenspeile bredden i brukergruppen. Et brukerråd består av brukere/representanter for brukere av aktivitetshuset, fagleder på Meieriet og ansatte ved tjenesten. Avdelingsleder kan også delta i møter som overordnet leder for Stangehjelpa.

  • I utvikling – vi ønsker å være stadig på vei mot hjelp som hjelper. til det trengs aktive og deltagende brukere. tjenesten er for innbyggerne. det er de som kan gi oss tilbakemeldinger på hva som er et godt tilbud for dem.
  • Å skape et godt aktivitetshus – dette gjør vi sammen. vi har dyktige ansatte. sammen med brukere av huset skaper vi et godt sted å være i og vokse i.
  • Kvalitet – blir best når tilbudet utvikles i samspill med brukere og ansatte. det er summen av begge parters kompetanse vi ønsker å utløse.
  • Brukerrådet er arena for dialog – et organ for fruktbart samspill mellom brukere, ansatte og lederen. her kan det utvikles og utveksles både synspunkter, erfaringer, verdier og kunnskap for at tilbudet på meieriet skal bli basert på et bredt grunnlag.