Gruppesamtaler underveis i traumekurset
Arbeid med traumetematikk kan berøre oss – både faglig og personlig.
Derfor ønsker vi å tilby frivillige gruppesamtaler annenhver uke gjennom kursperioden.
Dette er et rom hvor vi kan stoppe litt opp sammen.
Hva er dette?
- Gruppesamtale med kursdeltakere
- 1–2 timer annenhver uke, torsdager fra kl 9, på aktivitetshuset
- Et trygt rom for spørsmål, refleksjon og erfaringsdeling
Her kan du:
- Stille spørsmål som har dukket opp siden sist
- Dele erfaringer fra egen hverdag eller praksis
- Reflektere over hvordan kursinnholdet påvirker deg
- Lufte usikkerhet eller utfordringer
- Kun lytte – det er også helt i orden
Trygghet og rammer
- Taushet om det som deles
- Respekt for hverandres prosesser
- Ingen press om å dele
- Rom for ulike reaksjoner
Vi møter hverandre med åpenhet og nysgjerrighet – ikke vurdering.
Frivillig deltakelse
Deltakelse er helt frivillig. Du kan delta fast eller ved behov.