Trygghetsalarm (kommunal)
Om tjenesten | |
---|---|
Kort beskrivelse |
Mål med tjenesten: Trygghetsalarmen skal medvirke til å skape trygghet og sikkerhet for hjemmeboende. |
Kriterier/vilkår |
Det foretas en samlet individuell vurdering ut i fra opplysninger i søknaden/ vurdering av søkerens behov for trygghetsalarm. ∙ Søker er utrygg ∙ Det er en forutsetning at søker har forståelse og innsikt i hvordan alarmen brukes. ∙ Bruker må si seg villig til montering av kommunal nøkkelboks eller e-lås slik at helsetjenester i hjemmet kommer inn i boligen ved en eventuell utrykning. |
Gebyrer, avgifter osv | |
Om søknadsprosessen | |
Søknadsskjemaer | |
Søknadsfrist | Ingen frist, fortløpende behandling. |
Søknaden sendes til |
Tjenesteenheten helse og omsorg Postboks 214, 2336 Stange Telefonnr: 62 56 20 35, faxnr. 62 56 20 34. |
Saksbehandlingstid |
• Saksbehandlingstid etter forvaltningslovens bestemmelser. • Kommunen har plikt til å behandle saken så snart som mulig. • Når søknad/henvendelse er mottatt vil saksbehandler ved Tjenesteenheten helse og omsorg sette i gang saksutredning |
Klagemulighet | Vedtak om trygghetsalarm kan påklages etter Forvaltningslovens bestemmelser. Informasjon om klageadgang følger vedtaket. |
Annen informasjon | Om tjenesten:
Annet:
|
Kontaktinformasjon | |
Ansvarlig enhet | Tjenesteenheten |
Informasjon om ansvarlig enhet | |
Andre opplysninger | |
Dato oppdatert | 2018-10-12 |