I strålende sommervær skulle elevene jobbe med et oppdrag gitt av Hamarregionen reiseliv. På tvers av klassene jobbet med forslag på en pakkereise til Hamarregionen. Dagen kåret en jury fra Ungt Entreprenørskap en vinner! .

Hamar Arbeiderblad hadde et flott oppslag om opplegget.
Oppslag i HA

Pakkereisen skulle tilby et innhold som gjør at ungdom ønsker å reise til Hamar, like mye som den skal virke attraktiv på innbyggerne i Hamarregionen. Målgruppen for pakkereisen var ungdom fra 14- 18 år.

Elevene ble oppmuntra til å tenke på nye aktiviteter på og rundt Mjøsa, i sentrumsområder og i utmark. Andre momenter de måtte ta med var sesong, tilgjengelighet/tilrettelegging, samhandling mellom aktiviteter og attraksjoner, målgrupper og markedsføring/kommunikasjon.

Fredag presenterte alle gruppene sine forslag, og en vinner ble kåret av en jury fra Ungt Entreprenørskap (se nederste bilde!)