Veiledning til kartbestilling
Du kommer til kartbestillingsklienten fra kommunens kartportal, fra Hedmarkenkart.no eller fra Infoland.
o Fra Hedmarkenkart.no søker du til aktuelt sted og trykker på knappen, Bestill kart .
o Fra Infoland søker du opp aktuell kommune. Finner produktet Digitale kartdata, så går du videre til kartbestillingssida ved å trykke på handlekurven (markert med rødt).
Slik bruker du Kartbestillingsklienten
- Velg produkt i Kartsalg i venstremenyen. Les mer om produkten
- Velg ønsket format på leveransen (SOSI og/eller DXF)
- Marker det området du ønsker kart over
- Trykk Legg markert område i handlekurv
- Gjenta pkt 1.-4. hvis du ønsker flere kartutsnitt
- Gå til Handlekurv som ligger nederst i venstremenyen og trykk Kjøp disse produktene nå
- En dialog lister opp dine valgte produkter og hva det koster å kjøpe disse. Klikk på knappen Gå til Infoland.
- Du kommer da til Infoland der ordren listes opp. Trykk Bekreft ordre.
- Logg inn med din bruker hos Infoland. Er det første gang du bestiller kartdata må du registrere deg som kunde. Trykk Neste.
- Innen kort tid vil du motta en e-post som bekrefter bestillingen, og en e-post med de bestilte dataene.
- Deretter vil du få tilsendt samleregning fra NE (Norsk Eiendomsinformasjon) for det som var bestilt i foregående måned.
Detaljert veiledning i bruk av kartbestillingsklienten får du ved å trykke på ”Hjelp”- knappen nederste til venstre i løsningen.